8 Temmuz 2010 Perşembe

2. Gün Dubrovnik 'te Keşfe Çıktık .

Dubrovnikte seyahat acenteleri Mostar , Korçula Adası , Karadağ (Monte Negro), Üç adalar turları , Krka Milli Parkı turu yapıyor . Gidilen yerlerin hepsi güzel .

Biz ise farklı bir program yapmayı tercih ettik .

Bunun için araba kiralamamız gerekiyordu . Limanda fiyat karşılaştırması yapabilmek için daha fazla rent a car şirketi bulabileceğimizi düşündük . Bu yüzden Belediye otobüsüyle Kantafig 'e gittik . Dubrovnikte belediye otobüs bileti fiyatı bilet satış yerlerinden alırsanız 8 Kuna = 1,12 Euro , Otobüste alırsanız 10 Kuna = 1,40 Euro . Otobüsten alırsanız bilet biraz daha pahalı , fişinizi veriyorlar .

Hırvatistanda engelliler için bir çok kolaylıklar yer alıyor . Dubrovnik belediye otobüslerinde görme engelliler için sesli , duyma engelliler için ışıklı kapı uyarı sistemleri var . Bazı plajlarda ise yüzmek isteyen fiziki engelliler için denize indirme asansörleri bulunuyor . Otobüsler kaldırım hizasında , çocuk ve engelli arabalarını mekanızması ile rahatça alıyor . Birçoğu basit ve düşük maliyetli sistemler . İnsanları mutlu etmek için büyük bütçelerden başka şeyler de yeterli olabiliyor . Hırvatistan tatili öncesi internetten rent a car araştırmamızda 35 Euro günlük fiyatlar gördüysekte , karşılaştığımız en düşük fiyat 1 - 1.2 motorlu araçlarda 3 gün için günlük 44 Euro oldu .

Kesin kararımızı verememiştik . Otele döndük ve sonra cobacabana plajına sahile gittik . Bu plajın denizi ve manzarası çok güzel . Dubrovnik köprüsü manzaralı . Kendinizi İstanbul boğazında yüzer gibi hissediyorsunuz . Bu plajda şemsiye ve şezlongun her biri 3,5 euro günlük .

Plaj kumsal değil . Hırvatistanın çoğu plajları gibi küçük taşlardan oluşuyor . Tatil öncesi deniz ayakkabısı aldığımızdan taşlarda yürüme konusunda sorun yaşamadık . deniz suyu çok temiz ve biraz serin , su sıcaklığı Ayvalık gibi diyebiliriz . Hava 30 C civarı ve nem düşük . Güzelce bir serinledik .

Hala araba kiralayamadık . Akşam old town ' da gördüğümüz rent a car ' a bakmaya karar verdik .

Old town 'daki bir rent a car şirketi 1.9 turbo dizel arabayı full kasko ile günlük 55 Euro 'ya 3 gün için verince onu tercih ettik . Arabamızı aldık ve karnımız çok acıkmıştı . Bir gün önce tekneye bindiğimiz şirin kasaba Cavtat bize çok hoş görünmüştü . Yemek için oraya doğru yola çıktık . Mesafe yaklaşık 22 km . idi .

Sur içine merkezde solda deniz kenarındaki cafe - restoranın bahçesine oturduk . 1pizza , 1 Deniz Mahsullü Makarna , 2 içecek için 15 Euro ödedik .

Ertesi gün Plitvice Ulusal Parkına erkenden yola çıkacaktık , bu yüzden otele döndük ve uyuduk .