8 Temmuz 2010 Perşembe

Hırvatistan Tatilimizin İlk Günü

Akşamüstü kalkan uçağımız yaklaşık 1,5 saatlik bir uçuştan sonra Dubrovnik Havaalanına indi . İniş öncesi adaların ve sahillerin uçaktan görüntüsü etkileyici bir görsel ziyafet sunuyordu . Uçaktan inip

otobüslerimize bindikten sonra rehberlerimizin günün sürprizi olarak bizi tekne ile Dubrovnik 'e götüreceklerini açıklaması hoşumuza gitti . Tekneye binmek için havaalanından Cavtat 'a (Hırvatça Şavtat okunuyor ) gittik . Cavtat sakin , şık bir tatil kasabası . Ilık bir Haziran akşam üstü teknemize bindik ve yaklaşık 1 saat sonra Dubrovnik Limanına ulaştık . Şehre girişte bizi karşılayan Dubrovnik Kalesi etkileyici görüntüsüyle hoşgeldiniz diyordu Old Town ( Tarihi Şehir ) hakkında biraz fikir edinmemiz için otelimize transfer öncesi 1 saat süre verildi . Otelde oda - kahvaltı kalacağımızdan dolayı biz bu sürede old town çıkışında soldaki kale manzaralı , şık görünümlü üstü açık restoranda yemek yemeği tercih ettik . Bulunduğumuz yerden otobüsümüzü de görebiliyorduk . Deniz mahsüllü rizotto ve vejeteryan pizza siparişi verdik . Hırvatistanda pizza bir kültür ve heryerde pizza restoranlarıyla karşılaşabiliyorsunuz . Restoranlarda pizza isteyince bizdeki büyük boy pizza büyüklüğünde ince pizzalar geliyor .

Hepsi olağanüstü lezzetli . İki birayla birlikte 15 Euro hesap ödedik . Kaldığımız süre boyunca Hırvatistanda hesap dışında bir bahşiş uygulaması görmedik . Bazı yerlerde kuver adında hesaba 1 - 2 Euro kadar ilave yapıyorlar . Restoran - cafe menülerinde fiyatlar yazıyor ve siparişinizle birlikte hesap fişiniz masanıza geliyor .

Yemek sonrası otobüsle Babin Kuk bölgesindeki otelimize doğru yola çıktık ve 15 dakikalık bir yolculuk sonrası ulaştık . Odamıza yerleştik , kısa bir otel tanıma turu yaptıktan sonra erken kalkacağımız için uykuya daldık .

Dubrovnikte bir çok otel Babin Kuk bölgesinde . Babin Kuk otobüslerin son durağında yer alıyor ve old town ' a 10 dakikada bir sefer bulunuyor . Otobüsler tam zamanında kalkıyor . Hareket halindeki otobüse el sallamanız işe yaramıyor , Gece Old town ' dan dönüşler kalabalık oluyor . Otobüslerin hareket saati geldiyse siz ayakta gitmeyi düşünsenizde beklemiyor ve kapılarını kapatıyorlar .

Henüz Avrupa Birliği üyesi olmayan Hırvatistan , bir turist gözüyle gelişmiş bir Avrupa ülkesinden fazlasına sahip görünüyor .

Disiplinli , dakik , temiz , güvenli , insanları dürüst , saygılı , yardımsever . Yollarında en ufak bir pürüz , tümsek , çukur yok , sürücüler yayalara , yayalar sürücülere son derece saygılı .