8 Temmuz 2010 Perşembe

3. Gün Plitvice Ulusal Parkı Ve Zadar ' a Gidiyoruz

Sabah 6.00 'da yola çıkmayı planlarken 7.00 'de hazırlanınca otelde kahvaltı edip 07.30 gibi yola çıktık . Plitvice Ulusal Parkı yaklaşık 450 km . idi . Kuzeye doğru sahilden Bosna - Hersek giriş - çıkışını geçtikten sonra otoban tabelasından saptık . Aslında haritada otoban Split şehri civarından , Dubrovnikten 200 km kadar yukardan giriş gösterse de otobanın bitirildiğini düşündük . 10 - 20 km. sonra otobanın henüz yapım halinde olduğunu arkamızdan gelen arabalarla birlikte keşfettik ve dağ yolundan devam etmeye karar verdik . Bu yolda da manzaralar çok güzel . yol üstünde küçük kasabalar bulunuyor . Splite yaklaşınca bitmiş otobana girdik . Hız sınırı 130 km . Otobandan çıktıktan sonra da bir süre orman içinde keyifli bir seyahatten sonra 13.30 gibi Plitvice Ulusal Park Bölgesine vardık . Orada yediğimiz hamburgerler bizimkinin 3 - 4 katı büyüküğünde ikisine 3,5 Euro ödedik . Saat 14.00 olmuştu . Plitvice Ulusal Parkında otobüs - yürüyüş - tekne geçişinden oluşan 2 - 3 saatlik en kısa turu aldık . 5 saatlik , 1 ve 2 günlük turlarda vardı. Plitvice Ulusal Parkını gözünüzde şöyle canladırabilirsiniz . Doğal olarak dünyadaki en güzel yeri zihninizde tasvir edin ve gözünüzü açın . Plitvice tahmin ettiğinizden bir kaç kat daha etkileyici bir yer . Bizim aldığımız en kısa turda 20 civarında farklı sahne vardı .

Her sahne de en az bir kaç yerden akan şelalelerin oluşturduğu müzik eşliğindeki doğal güzellikler insanda adeta cennete gelmiş izlenimi yaratıyordu . Açıkçası doğal güzellik her yerde birbirine benzer diyebilirsiniz . Burada şelale sesleri arasındaki manzaralar bizi şaşkına çevirdi . Sanki dünyadan başka bir yere gelmiştik . Biraz reklam gibi olsada Plitvice ' de doğal güzellikler konusunda memnuniyet garantisi veriyoruz .

Mesafe Dubrovnik 'e oldukça uzak , parkın inişli çıkışlı parkuru biraz yorucu olsa da her şeye değer . Ahşaptan yapılmış parkur üzerinde dinlenmek için en güzel manzaralı yerlere yerleştirilmiş banklar bulunuyor . Biz parkuru biraz da hızlı olarak 3,5 saatte bitirdik . Saat 18.00 olmuştu .

Gece konaklayacağımız yer henüz belli değildi . Plitvice 'de orman içinde muhteşem manzaralı tesislerde kalmak mümkün olsa da farklı bir yer görmek için haritaya bakarak 125 km. uzaklıktaki Zadar şehrinde konaklama kararını verdik . Orman yolu , otoban derken akşam 20.00 'de Zadar 'a geldik . Şehir merkezine ilerlerken Ancona (İtalya) feribot limanı karşısındaki bir cafeye ucuza nerede kalabileceğimizi sorduk . Orada çalışan garson kız bir otel broşürü verdi .

Zadarda bir çok insan ingilizce anlıyor . Otel veya pansiyonlara kendi dillerinde sobe , apartmanı diyorlar . Biraz aradıktan sonra oteli bulduk , eşim biraz üşütmüş ve halsizdi , saatte geç olduğundan çok yüksek fiyat vermezlerse kalmayı aklımızdan geçiriyorduk . Pansiyonun yerini sorduğumuz birisine güvenli olup olmadığını sorduk . O da geçen yıl bir arkadaşı için fiyat aldığını ve güvenli olduğunu söyledi . Otel görünümündeki pansiyon resepsiyonundaki bayan önce iki kişi 1 gece için 60 Euro istedi . Haklısınız biraz pahalı ama burası merkez dedi . 50 Euro 'ya anlaştık. Kahvaltı hariçti . Hırvatistanda pansiyonlar yalnızca oda veriyor . Kahvaltı vermiyorlar . Oda duşlu , tuvaletli biraz dar dı . Yeterince dolabı da vardı . Yerleştikten sonra dışarı çıktık . Otoparklar merkezde otomatlı . Parkettiğimiz yerin arkasındaki cafedeki garson sabah 07.00 'ye kadar çıkarsak ücret gerekmediğini söyledi . Zadar gecelerini keşfetmek için yürümeye başladık . Karnımız çok acıkmıştı . Bir pizzacı bulduk . Mükemmel 2 pizza ve içeceğe her zaman ki gibi 15 Euro civarı ödedik . Kendimizi ödüllendirmek için tanesi 6 Kuna = 0,85 Euro 'ya yoğurtlu dondurma aldık .

Zadar bir Liman kenti , sahili geniş yürüyüş yollarıyla biraz İzmir 'i andırıyor . Hırvatistanın her yerinde görülebilen geniş bir meydanda spreyle boya yapan ressam 100 Kuna = 14 Euro 'ya resimlerini satıyordu . Tarihi , etkileyici ve dekoratif aydınlatılmış meydan oldukça hareketliydi . Başka bir yerde sokakta müzik yapanlar vardı . Cafe - barların bulunduğu bir çok sokak vardı . Şehirde gece hayatı oldukça hareketliydi . Biz sabah erkenden yola çıkıp Splitten Hvar veya Korçula adasına gidip bir gece kalmayı planlayarak pansiyona gidip uykuya daldık.